domingo, 17 de enero de 2010

COM ET DEFINEIXES? -Identitat-




La identitat segons l'antropologia social és la reconeixença del que hom és, per ell mateix o pels altres. La identitat és el conjunt de trets propis d'un individu o d'una col·lectivitat que els caracteritzen enfront dels altres; la consciència que una persona té de ser ella mateixa i distinta a les altres.
En la construcció de la identitat sempre està en joc la resposta que cadascun es dóna a les preguntes:
"Qui sóc jo? Sóc el que sóc." Identitat subjectiva: Una persona és la consciència que té de si mateix.
Qui vull ser jo? Sóc el qual seré. Identitat operativa: el motor que ens engega, que ens fa accionar.
Qui he de ser jo? Sóc el qual he de ser. Identitat preceptiva: respon al model, al mandat, al deure
Saber qui sóc jo és una necessitat vital ordenada també a la necessitat vital d'orientar la meva vida I donar-me un sentit.
Defenso la famosa frase de l'autor Ortega y Gasset que deia així; jo sóc jo i les meves circumstàncies.
Qui seria jo si en lloc d'haver nascut a Palamós, hagués nascut a Cuba el 1956?
Seguiria sent jo?
Què en penseu?
Com et defineixes a tu mateix? Com defineixes el teu jo inalterable al pas dels anys?

Fins la propera!

3 comentarios:

  1. No crec que ni de bon tros fossis la mateixa!
    Sóc dels que pensen que cada segon que pasa ets diferent a l'anterior, potser no ho notes potser canvies minimament, però ets diferent i estic segur que les circumstàncies i el temps et canvien.
    Tu ets tu a tot arreu a qui a cuba o a mart, nomès que una versió diferent de tu mateix.

    Crec que si alguna cosa marca la identitat de les persones és les circumstàncies que ha viscut i viu.

    Però, esclar, aquesta només és la meva opinió.

    Molt bona entrada, la identitat és un tema que m'agrada molt t'agraeixo que n'hagis parlat és molt interessant saber que en pensen els altres de la identitat, suposo que el que pensis de la identitat és part de la teva identitat ,oi? XD

    Per cert gràcies per el comentari que em vas fer l'altre dia!

    ResponderEliminar
  2. És un tema de reflexió cabdal, Núria!
    Molt bon post!

    ResponderEliminar
  3. Bonachona! :)

    Doncs la identitat... deu ni do, quin tema!
    Jo penso que hi han coses que ens marquen i que no canvien, són alterables i per molt que vulguem modificar-les no podem. Però alhora hi han aspectes que només depenen de nosaltres i que es van construint a mesura que anem vivint experiències.
    Comparteixo la idea de l'Arnau de que les circumstancies viscudes ajuden a marcar la teva identitat.
    Però vaja és un tema infinitivament discutible...

    Un bon post! Bé com tots els que fas!
    Un besazo carinyooo!!

    ResponderEliminar